Η έμπνευση της ζωγράφου και φωτογράφου Εβίτας Κανέλλου στη διάρκεια αυτής της χαμένης άνοιξης του 2021, της γεμάτης από περιορισμούς για τον αόρατο, θανατηφόρα απειλητικό ιό, όχι μόνο δεν την εγκατέλειψε, αλλά στάθηκε η δημιουργική της διέξοδος. Μέσα από τη δική της αφαιρετική, λιτή ματιά και τη χαρακτηριστική μεικτή τεχνική που χρησιμοποιεί, αφέθηκε ελεύθερη στον απεριόριστο ορίζοντα της τέχνης για να αποτυπώσει τους νέους πίνακές της. Σε αυτούς, αν και το συγκεχυμένο και ασαφές κυριαρχούν υποδηλώνοντας το άγνωστο που βιώνουμε, ωστόσο η ελπίδα, ρεαλιστικά υπαρκτή, εμφανίζεται σε κάθε πίνακά της να υποδεικνύει, άλλοτε με ευθείες γραμμές την έξοδο, άλλοτε με το πράσινο της χλόης να αναγγέλλει τον ερχομό και την αναγέννηση μιας άλλης άνοιξης, άλλοτε με το ροδί να παραπέμπει στην αυγή μιας καινούργιας ημέρας, γεμάτης ελευθερία και φως, που χαράζει στον ορίζοντα το αύριο.

Η ίδια η δημιουργός υπογραμμίζει: «Καθώς οι μετακινήσεις και οι συναναστροφές περιορίστηκαν απότομα, στένεψαν και οι ορίζοντες. Οι ώρες στο μπαλκόνι κοιτάζοντας τα δένδρα και τα απέναντι κτίρια ήταν μελαγχολικές και μερικές φορές το λεπτό γινόταν αιώνας. Το βλέμμα μου έψαχνε συνεχώς κάτι στον ορίζοντα. Όμως, το παρόν μάς εγκλωβίζει, το μέλλον παραμένει άγνωστο και συνεχίζουμε να παραμένουμε στο μπαλκόνι. Μια νέα πραγματικότητα στη ζωή μας αντιλαμβανόμαστε ότι εδραιώνεται και πρέπει να προσαρμοστούμε. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε, με άλλο τρόπο να αντιδράσουμε με αισιοδοξία και πράξεις στα νέα δεδομένα της κοινωνικής απομόνωσης, να ψάξουμε για ανοιχτούς ορίζοντες. “Από το ελάχιστο φτάνεις πιο σύντομα οπουδήποτε. Mόνο που ’ναι πιο δύσκολο”, γράφει ο Οδυσσέας Ελύτης και εγώ νιώθω τυχερή που βρίσκομαι εδώ που βρίσκομαι, εκφράζομαι και δημιουργώ».

Η ατομική έκθεση της Εβίτας Κανέλλου τιτλοφορείται Spring Formula και θα παρουσιαστεί στην Gallery Genesis, την περίοδο 11-29 Μαΐου 2021. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 15 Μαΐου, ώρες 12:00-21:00, με την τήρηση όλων των προβλεπόμενων μέτρων προστασίας.

Την έκθεση επιμελείται η ιστορικός τέχνης Ίρις Κρητικού, η οποία αναφέρει: «Στην ενότητα Spring Formula της Εβίτας Κανέλλου, η αναζήτηση της ζωγραφικής και της φύσης απομακρύνεται από τον ελληνικό χωροχρόνο, ανασκάπτει και επανασυνθέτει τις στέρεες προφανείς και αφανείς τοπιογραφικές διεθνείς καταβολές της. Αναζητώντας το εναιωρούμενο πνεύμα των καιρών και ιχνογραφώντας τα αδρά περιγράμματα μιας μητρόπολης, ανασυντάσσοντας σιωπηλές διαδρομές δρόμων, περιπάτους σε απαλούς λόφους και χαμηλά βαρομετρικά, αναπλάθοντας τη μελαγχολία της όρασης, συναντώντας ανακουφιστικά διάκενα οριζόντων, ενσκήπτοντας σε περιρρέουσες στιγμές και αναπάντεχες συνευρέσεις».